Procedura wymiany baterii Bosch Hbl6ei231

Wymiana baterii Bosch Hbl6ei231 jest łatwym zadaniem. Przede wszystkim należy wyjąć starą baterię i zamontować nową. Można to zrobić przy użyciu narzędzi, takich jak śrubokręt lub szczypce. Kolejnym krokiem jest podłączenie dołączonych przewodów do nowej baterii, aby ją włączyć. Należy upewnić się, że polaryzacja jest prawidłowa, aby zapobiec uszkodzeniom. Po zainstalowaniu baterii należy zamknąć pokrywę i włączyć urządzenie. Aby zapewnić optymalną wydajność, należy regularnie wymieniać baterię.

Ostatnia aktualizacja: Procedura wymiany baterii Bosch Hbl6ei231

AKUMULATORY DO POJAZDÓW Z SYSTEMEM START/STOP:

WŁAŚCIWE WCZYTYWANIE I REJESTRACJA

Na co należy zwracać uwagę podczas wczytywania i rejestracji akumulatorów do pojazdów z systemem start/stop w nowoczesnych pojazdach. 

W gruncie rzeczy konieczne jest spełnienie 2 warunków: Odpowiednia wiedza, którą udostępniamy na tej stronie internetowej. Właściwe narzędzia, które są oferowane przez Banner w atrakcyjnych cenach. Zalecamy: korzystanie z urządzenia do wymiany akumulatorów Banner Battery Service Tool (BBST) i pomocniczego urządzenia rozruchowego Memory Saver. Jeśli te narzędzia nie są dostępne, nie należy rozpoczynać prac na zasadzie „zrób to sam”, lepiej zlecić wymianę akumulatora partnerowi dystrybucyjnemu firmy Banner.

Warto pamiętać o jeszcze jednej kwestii: przy wymianie akumulatora (akumulatorów) zawsze należy przestrzegać instrukcji obsługi producenta pojazdu, podane tutaj informacje mogą posłużyć jedynie JAKo przybliżone wytyczne.

JAK w ogóle działa system zarządzania energią akumulatora (BEM)?

Częste wyłączanie i rozruch silnika w połączeniu ze wzrostem zapotrzebowania na energię z powodu wyposażenia dodatkowego JAK ogrzewanie siedzeń, system nawigacji itd. stanowią nie lada wyzwanie dla akumulatorów w pojazdach z systemem start/stop. Z tego powodu producenci samochodów stworzyli inteligentne systemy zarządzania energią akumulatora (BEM), które dzięki czujnikom nadzorują stan akumulatora. Ma to zapewnić długą żywotność, pomimo większego obciążenia. 

Przy niedostatecznej sprawności akumulatora system zapamiętuje komunikat „awaria akumulatora“ i informuje o konieczności wymiany.

Należy przy tym jednak pamiętać, że stary akumulator musi zostać wymieniony na akumulator o co najmniej takich samych właściwościach technicznych, identycznej klasie mocy i tym samym rozmiarze:

  • Akumulator AGM (Absorbent Glass Mat) należy zawsze wymieniać na akumulator AGM. W identycznej obudowie i podobnej klasie mocy.

    PS: Niewielkie odchylenia pojemności lub wartości rozruchu na zimno nie mają wpływu na bezpieczny rozruch i optymalne zasilanie sieci pokładowej! 

  • Akumulator EFB (Enhanced Flooded Battery należy zastąpić nowym akumulatorem EFB lub, w pewnych okolicznościach, akumulatorem AGM. W identycznej obudowie i podobnej klasie mocy.

    PS: Niewielkie odchylenia pojemności lub wartości rozruchu na zimno nie mają wpływu na bezpieczny rozruch i optymalne zasilanie sieci pokładowej!

Czy w przypadku wymiany akumulatora konieczne jest wysłanie komunikatu o tym fakcie do systemu zarządzania energią akumulatora (BEM)?

W zależności od marki samochodu i funkcjonalności konkretnego systemu (otwarty lub zamknięty), nowoczesne pojazdy z systemem zarządzania energią akumulatora (BEM) mogą wymagać rejestracji nowego akumulatora. Są systemy, które jedynie zalecają rejestrację lub wcale jej nie wymagają.

W przeciwnym razie, mogą pojawić się komunikaty o błędach z komputera pokładowego, a wyposażenie dodatkowe może chwilowo nie działać lub działać tylko w ograniczonym zakresie. Wyświetlane komunikaty o błędach można zwykle zresetować poprzez usunięcie pamięci błędów. W przeciwnym razie, system zwykle rozpoznaje nowy stan akumulatora i samodzielnie resetuje komunikaty o błędach.

Różne systemy zarządzania energią akumulatora dostępne na rynku.

Większość producentów pojazdów JAK BMW działa na otwartych systemach, tzn. możliwe jest wbudowanie dostępnych na wolnym rynku części zamiennych akumulatorów zastępczych bez konieczności nowego programowania elektroniki pojazdu. Jednak producenci JAK Audi korzystają z systemów zamkniętych i przydzielają tzw. kody BEM producentom oryginalnych akumulatorów i oryginalnych akumulatorów z oferty części zamiennych. Uzyskanie kodu BEM do akumulatora zamiennego z wolnego rynku części zamiennych nie jest możliwe.

PS: W markowych warsztatach grupy Volkswagen (Audi, Seat, Skoda, VW) programowanie odbywa się za pośrednictwem funkcji diagnostycznego i informacyjnego systemu online (ODIS Offboard Diagnosis Information System). Wprowadzane są dane, takie JAK kod BEM, numer seryjny i pojemność nominalna nowego oryginalnego akumulatora z oferty części zamiennych. W ten sposób system zarządzania energią natychmiast wie, że zainstalowano nowy akumulator. JAKo numer seryjny można obecnie wprowadzić w pojazdach z grupy Volkswagen dowolny 10-cyfrowy numer. Numer seryjny VW służy do śledzenia akumulatora i do celów gwarancyjnych.

Czy możliwa jest instalacja akumulatora bez kodu BEM?

Tak, w zasadzie montaż akumulatora „bez kodu BEM“ na przykładzie Audi jest możliwy. Należy jednak użyć akumulatorów w JAKości OE (najlepiej Running Bull EFB lub AGM), a także o identycznym rozmiarze, co oryginalny akumulator i i w okolicy identycznym oznaczeniu, co na oryginalnym akumulatorze - przynajmniej pod względem pojemności.

W awaryjnej sytuacji także bez kodu BEM?

Nie, pomocne w tym wypadku będzie urządzenie do wymiany akumulatorówBanner Battery Service Tool (BBST).

W systemach otwartych, dzięki zastosowaniu tego narzędzia, rejestracja nowego akumulatora ma miejsce w komputerze pokładowym. W systemach zamkniętych konfigurację nowo zakupionego akumulatora zastępczego można nawet przeprowadzić w pojazdach z system zarządzania energią akumulatora (BEM). Ponadto standardowe lub specyficzne dla producenta kody błędów są na ogół odczytywane lub usuwane. Nawet po wynikającej z wymiany akumulatora przerwie w zasilaniu i odłączeniu zasilania komputera pokładowego w pojeździe. 

Nawet w modelach marki Audi, które w przeciwieństwie do innych marek wciąż wymagają odpowiedniego kodowania podczas wymiany akumulatora, można z pomocą urządzenia Banner Battery Service Tool BBST wgrać odpowiedni kod zarządzania akumulatorem (kod BEM) tak, że również w tych samochodach możliwe jest teraz przeprowadzenie pełnej wymiany i instalacji akumulatora bez ograniczeń. Urządzenie Banner Battery Service Tool BBST posiada ponadto odpowiedni system sprawdzania całego układu ładowania wraz z akumulatorem oraz alternatorem. Ponadto jest wyposażone w odpowiednią wyszukiwarkę produktów, która umożliwia dobór właściwego akumulatora zastępczego.

PS: Co tak naprawdę dzieje się po wprowadzeniu kodu BEM?

Wpisanie kodu BEM powoduje jedynie zresetowanie wyuczonych lub rzeczywistych wartości starego akumulatora, zapisanych w jednostce sterującej i zapisanie aktualnego przebiegu.

Bezwzględnie zalecamy korzystanie z urządzenia do wymiany akumulatorów Banner Battery Service Tool (BBST) w połączeniu z Memory Saver: 

Aby uniknąć wykasowywania ustawień pojazdu i kodów podczas wymiany akumulatora, należy przed wymianą podłączyć pokładową sieć do zewnętrznego źródła energii –– na przykład do Memory Saver. Utrzymanie napięcia przez wtyczkę OBD (diagnostyka pokładowa) w pojeździe, niezawodnie zapobiega utracie danych pojazdu. Pozwala to zachować w pamięci dane pojazdu, takie JAK ustawienia nawigacji, wpisy książki telefonicznej, stacje radiowe, położenie foteli sterowanych elektrycznie... Dodatkowa zaleta: Jeśli akumulator zostanie wymieniony z zastosowaniem Memory Saver, z reguły nie jest wymagana nowa rejestracja.

Jednoczesne korzystanie z Memory Saver do mostkowania zasilania oraz urządzenia Banner Battery Service Tool BBST jest bezproblemowe, gdyż oba urządzenia dają się łatwo połączyć dzięki wbudowanemu adapterowi.

 System samouczący się.

Akumulator w zaawansowanym wieku zapisywany jest w systemie samochodowym JAKo „uszkodzony akumulator“. Zatem po zamontowaniu nowego akumulatora, bez wprowadzenia nowego kodu BEM, pojazd nie rejestruje z początku faktu, że zamontowano nowy akumulator. Dlatego pojazd musi zostać poinformowany o nowym stanie akumulatora poprzez wprowadzenie do systemu zarządzania energią kodu BEM lub musi zostać zainstalowany za pomocą narzędzia diagnostycznego do pojazdów wielu marek, JAK na przykład Banner Battery Service Tool (BBST). Jeśli podczas wymiany akumulatora nie dysponuje się ani kodem BEM ani narzędziem diagnostycznym, system musi samodzielnie „nauczyć” stanu nowego akumulatora. Im więcej „wydarzeń aktywujących“ (=impulsy, sygnały np. rozruch, rozruch na zimno, cykle) akumulator doświadczy, tym proces ten jest szybszy. Informacje producenta w tej kwestii wahają się od 2 godzin pracy do 6 dni. Komputer pokładowy, zwykle w przeciągu kilku godzin, udostępnia sukcesywnie, uprzednio ograniczone systemy JAK np. pełną moc klimatyzacji. Resetowanie wyświetlanych komunikatów o błędach w pamięci błędów może potrwać nieco dłużej. Jeśli nie zostanie to zrobione aktywnie za pomocą urządzenia Banner Battery Service Tool BBST trwa to zwykle kilka dni (w zależności od producenta, maksymalnie do 6 dni) zanim system rozpozna nowy stan akumulatora i samodzielnie zresetuje komunikaty o błędach. com/upload/graphics/3567. jpg" alt="Start-Stopp-Batterie Icon" width="187" height="126"/>

OBECNA sytuacja na rynku.

Coraz więcej producentów samochodów zaleca lub wymaga wgrywania nowego akumulatora. Warto zatem wybrać się do warsztatu samochodowego, aby system zarządzania energią został poinformowany przez urządzenie diagnostyczne o fakcie, że na pokładzie znajduje się nowy akumulator, a zapisane dane zostały zresetowane. Narzędzie diagnostyczne do pojazdów wielu marek, takie JAK nasz Banner Battery Service Tool BBST może teraz przeprowadzić tak zwaną inicjalizację. Ponieważ oprócz zresetowania wyuczonych lub rzeczywistych wartości starego akumulatora, z reguły w chwili wymiany akumulatora resetowany jest w sterowniku także przebieg. 

Wniosek: Zakup i kodowanie BEM oryginalnego akumulatora z oferty części zamiennych zamiast akumulatora z niezależnego rynku części zamiennych – bez kodowania BEM – ma jedną krótkotrwałą zaletę polegającą na tym, że pełna funkcjonalność wszystkich systemów jest natychmiast dostępna. Uwaga: Ta funkcja dociera także do akumulatora bez kodu BEM, jednak zwykle dopiero po pewnym czasie i różnych „wydarzeniach aktywujących“ (=impulsy, sygnały np. rozruch, rozruch na zimno, cykle). 

Wymiana akumulatora do pojazdów z systemem start/stop zasadniczo nie stanowi zagrożenia dla bezpieczeństwa. 

Zamontowanie wysokiej JAKości akumulatora zastępczego, nawet bez kodu BEM, nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa, nie prowadzi do przeładowania nowo zamontowanego akumulatora, nie powoduje szybszego zużycia się akumulatora, ani nie powoduje uszkodzeń układu elektronicznego pojazdu lub innych części. Narzędzia diagnostyczne do pojazdów wielu marek, takie JAK Banner Battery Service Tool BBST mogą obecnie przeprowadzać tzw. inicjalizację w przypadku wielu marek samochodów. 

Uwaga: 

W żadnym wypadku nie montować konwencjonalnego akumulatora z ciekłym elektrolitem w pojazdach z systemem start/stop, które seryjnie wyposażone zostały w akumulator EFB lub AGM. W razie potrzeby należy ponownie użyć wyłącznie akumulatora EFB lub AGM! W identycznej obudowie i podobnej klasie mocy.

Podczas wymiany akumulatora EFB na wyższy technologicznie akumulator AGM w pojazdach z systemem start/stop i systemem zarządzania energią akumulatora (BEM) konieczne jest wgranie do systemu nowego akumulatora! Idealnie w tym wypadku sprawdza się urządzenie do wymiany akumulatorów Banner Battery Service Tool (BBST). 

W razie JAKichkolwiek pytań prosimy o kontakt z przedstawicielem obsługi klienta Banner, partnerem dystrybucyjnym Banner lub o kontakt online.

Wskazówka od firmy Banner dotycząca pojazdów od klasy wyższej do klasy luksusowej:

Zwłaszcza przy układach elektrycznych z dwoma akumulatorami, podczas wyjmowania starych akumulatorów należy ściśle przestrzegać kolejności rozłączania, ponieważ aktywowane mogą zostać bezpieczniki akumulatora. W tym przypadku według instrukcji obsługi, na przykładzie VW Phaeton V10 TDI (rok produkcji naszego testowanego samochodu to 2006), najpierw należy odłączyć znajdujący się z lewej strony akumulator AGM, a następnie znajdujący się z prawej strony konwencjonalny akumulator z ciekłym elektrolitem! 

Odpowiednie narzędzie do wymiany akumulatorów w pojazdach z systemem start/stop:

BBST Banner Battery Service Tool

  • Automatyczne generowanie specyficznego dla danego producenta kodu zarządzania energią akumulatora (BEM)
  • Odczytywanie i kasowanie specyficznych kodów błędu danego producenta
  • Testowanie akumulatora, prądu rozruchu i systemu ładowania
  • Opis tekstowy z grafiką przedstawiającą pozycję złącza diagnostycznego OBD
  • Adapter typu Y do utrzymywania napięcia sieci pokładowej za pomocą funkcji Banner Memory Saver (opcjonalnie)
  • Dobór akumulatora: baza danych zawierająca ponad 41 000 samochodów osobowych i 30 000 pojazdów użytkowych
  • Banner HOW-TO:Wymień akumulator w pojeździe z systemem start/stop, zarejestruj się i wygeneruj kod BEM

    Wymień akumulator w pojeździe z systemem start/stop, zarejestruj się i wygeneruj kod BEM

  • Podłącz urządzenie Memory Saver do wtyku OBD

  • Aby zabezpieczyć wszystkie ustawienia i dane pojazdu podłącz urządzenie Memory Saver do wtyku OBD. Ponadto, procedura ta zapisuje kolejne skasowanie wpisu "Przerwa napięciowa" w pamięci usterek.
  • Wymień akumulator

  • Należy przy tym koniecznie zwrócić uwagę na ostrzeżenia umieszczone na akumulatorze i instrukcję obsługi pojazdu!
  • Montować wyłącznie akumulatory o napięciu spoczynkowym > 12, 5 V.
  • Przed montażem lub wyjęciem akumulatora należy wyłączyć silnik i wszystkie odbiorniki prądu.
  • Uważać na przypadkowe zwarcia wywołane przez narzędzie.
  • Wymienić akumulator w pojeździe.
  • Demontaż akumulatora należy rozpocząć od rozłączenia bieguna ujemnego (-), a następnie odłączyć biegun dodatni (+).
  • Przed podłączeniem nowego akumulatora należy wyczyścić miejsce ustawienia akumulatora.
  • Mocno dokręcić zaciski nowego akumulatora.
  • Wyczyścić bieguny akumulatora i klemy, a następnie zabezpieczyć przesmarować bezkwasowym smarem.
  • Podczas montażu należy postępować w odwrotnej kolejności, tzn. najpierw podłączyć biegun dodatni (+), a następnie biegun ujemny (-). Zwrócić uwagę na poprawne osadzenie klem na biegunach.
  • Zamontować ponownie oryginalne elementy montażowe / obudowy.
  • Odłączenie Memory Saver i podłączenie BBST

  • Po wymianie akumulatora można odłączyć Memory Saver.
  • Teraz do wtyku OBD należy podłączyć urządzenie BBST.
  • Należy wybrać dane pojazdu na wyświetlaczu.

  • Włączyć BBST i postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na wyświetlaczu.
  • Wgranie nowego akumulatora trwa kilka minut 

  • Akumulator jest teraz zarejestrowany w pojeździe. Ten proces można wykonać w ciągu kilku minut.
  • W zamkniętych systemach automatycznie generowany jest specyficzny dla danego producenta kod zarządzania energią akumulatora (BEM).
  • Następnie odłączyć urządzenie BBST.
  • Uwaga: W pojazdach z systemami „Keyless Go & Entry” należy pamiętać, że wiele sterowników w pojeździe przechodzi w tryb gotowości, jeśli karta lub kluczyk znajdą się chociażby w pobliżu pojazdu!
  • Wskazówka od firmy Banner: Ze względów bezpieczeństwa podczas montowania akumulatora we wnętrzu pojazdu zawsze należy używać węża do odgazowywania, który w nagłych przypadkach odprowadza gazy na zewnątrz.
  • Co producenci lub importerzy samochodów mówią o wymianie akumulatorów do pojazdów z systemem start/stop?

    Abarth

    Akumulator rozruchowy można wymienić bez programowania, w niektórych przypadkach należy ponownie ustawić datę i godzinę.

    Wniosek Banner: Rejestracja nie jest wymagana, jednak po wymianie akumulatora zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych.

    © Shutterstock. com

    Alfa Romeo

    Wniosek Banner: Rejestracja nie jest wymagana, jednak po wymianie akumulatora zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych.

    Audi

    W przypadku modeli z systemem zarządzania energią akumulatora w A6, A8 i Q7 od rocznika 2003/04, a od 2010 r. w prawie wszystkich modelach z funkcją zarządzania energią akumulatora i funkcją start-stop (ultra) wymagane jest programowanie. Instalacja oryginalnego akumulatora lub oryginalnego akumulatora z oferty części zamiennych i kodowanie BEM. Jeśli nie zostanie przeprowadzone programowanie lub zamontowany zostanie akumulator zastępczy od niezależnego producenta z rynku wtórnego może dojść do ograniczeń funkcjonalności i zwiększonego zużycia akumulatora z powodu nieprawidłowo działających stopni odłączenia. 

    Wniosek Banner: Zalecana rejestracja, wymagany kod BEM, bez rejestracji możliwe początkowo ograniczenia funkcji zwiększających komfort.

    BMW

    We wszystkich pojazdach z systemem start/stop i czujnikiem IBS (Intelligent Battery Sensor) od roku produkcji 2008 konieczne jest przeprowadzenie rejestracji. Bez rejestracji może dojść do przeładowania akumulatora, gdyż w takim przypadku system zarządzania nie rozpoznaje, że zainstalowano nowy akumulator.

    Wniosek Banner: Zaleca się przeprowadzenie rejestracji, rejestracja jest konieczna, jeśli zmieniono typ akumulatora. Pamięć błędów jest kasowana, bez rejestracji możliwe krótkotrwałe ograniczenia funkcji zwiększających komfort.

    © bannerbatterien. com

    Citrn

    Zamiast oryginalnego akumulatora można zastosować zamiennik oferowany na rynku części zamiennych. Po ponownym podłączeniu akumulatora należy sprawdzić wszystkie funkcje elektryczne, ale posiadanie urządzenia diagnostycznego nie jest konieczne.

    Wniosek Banner: Rejestracja nie jest wymagana, ale zalecana, ponadto zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych po wymianie akumulatora. W pojazdach niektórych producentów samochodów, zwłaszcza francuskich, trzeba odczekać maksymalnie 5 minut po wymianie akumulatora, aż do włączenia zapłonu, w przeciwnym razie kodowanie sterowników może zostać utracone.

    DS

    Fiat

    Ford

    We wszystkich samochodach z systemem start/stop konieczne jest zresetowanie modułu sterującego akumulatora. Zalecana jest również instalacja oryginalnych akumulatorów Ford Motorcraft EFB do pojazdów z systemem start/stop.

    Wniosek Banner: Zaleca się przeprowadzenie resetu systemu zarządzania energią akumulatora (BEM) i sprawdzenie funkcji elektrycznych po wymianie akumulatora.

    © Shutterstock. com

    Honda

    Akumulator rozruchowy można wymienić bez wgrywania. Podczas wymiany wyłączony zostanie system audio i nawigacyjny, a data i godzina zostaną zresetowane. 

    Hyundai

    W modelach z systemem start/stop ISG (Idle Stop & Go) należy przeprowadzić inicjalizację akumulatora. W tym czasie pojazd pozostaje zamknięty do 4 godzin. Następnie można ponownie korzystać z systemu ISG.

    Wniosek Banner: W pojazdach z systemem start/stop wymagana jest inicjalizacja akumulatora, proces zajmuje do 4 godzin, a pojazd nie może być użytkowany w tym czasie. Nadal sprawdzamy, czy dotyczy to wszystkich najnowszych modeli.

    Proszę nie pomylić się przy ponownej kalibracji czujnika baterii!
    Jeżeli podczas naprawy lub wymiany akumulatora w samochodzie wyposażonym w funkcję ISG odłączony został biegun ujemny (-) akumulatora, po zakończeniu prac należy ponownie skalibrować czujnik akumulatora.
    Banner tip - w większości przypadków jest to tak proste.
    1. Włączyć i ponownie wyłączyć zapłon.
    2. Zaparkuj samochód na ok. 4 godziny z zamkniętą maską i drzwiami.

    Kia

    Wniosek Banner: W pojazdach z systemem start/stop wymagana jest inicjalizacja akumulatora, proces zajmuje do 4 godzin, a pojazd nie może być użytkowany w tym czasie. Nadal sprawdzamy, czy dotyczy to wszystkich najnowszych modeli.

    Lancia

    Mazda

    Programowanie musi zostać przeprowadzone we wszystkich modelach z systemem start/stop tylko wtedy, gdy nie jest podtrzymywane napięcie (np. za pomocą Memory Saversieci pokładowej. W przeciwnym razie może być konieczne zainicjowanie różnych systemów (podnośniki elektryczne szyb, czujnik kąta skrętu, szyberdach, zegar i system audio, układ kontroli ciśnienia w oponach). Jeśli samochód jest wyposażony w automatyczny system start/stop, należy dodatkowo zainicjować ten system. W ten sposób funkcja start/stop będzie dostępna natychmiast po wymianie akumulatora. 

    Wniosek Banner: Rejestracja nie jest wymagana, ale zalecana, ponadto zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych po wymianie akumulatora. 

    Mercedes

    To, czy konieczne będzie zaprogramowanie nowego akumulatora w pojazdach z systemem start/stop (VRLA Valve Regulated Lead Acid=AGM Absorbent Glass Mat) zależy od typu pojazdu i danego modelu, ponieważ różnią się one znacznie w architekturze sieci pokładowej pojazdu. 

    Wniosek Banner: W wielu modelach rejestracja nie jest wymagana, ale zalecana, natomiast w przypadku niektórych nowszych modeli od roku produkcji 2016 rejestracja jest wymagana. Ponadto po wymianie akumulatora zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych. Zasadniczo, jeśli przy wymianie akumulatora nie rekomendowane jest podtrzymanie napięcia, bezwzględnie konieczne będzie zaprogramowanie nowego akumulatora (za pomocą narzędzia Banner Battery Service Tool - BBST). 

    Mini

    We wszystkich obecnych modelach sieć pokładowa pojazdu i akumulator są monitorowane za pomocą inteligentnego czujnika akumulatora (IBS). Przy obliczaniu prądu ładowania alternatora brany jest pod uwagę stan akumulatora i jego wiek. Dlatego wymiana akumulatora musi zostać zarejestrowana za pomocąnarzędzia diagnostycznego dedykowanego do pojazdów marki Mini. Jeśli nowy akumulator nie zostanie zarejestrowany, prąd ładowania alternatora nie zostanie dostosowany prawidłowo. W efekcie nowy akumulator nie będzie ładowany optymalnie. Może to prowadzić do przedwczesnej awarii. Jednak nie należy obawiać się w takim przypadku uszkodzeń elektroniki pokładowej.

    Mitsubishi

    W modelach z systemem start/stop, sterownik monitorujący stan akumulatora należy zresetować za pomocą urządzenia diagnostycznego. 

    Wniosek Banner: Zalecana rejestracja, bez rejestracji możliwe początkowo ograniczenia funkcji zwiększających komfort. 

    Nissan (Infiniti)

    Po wymianie akumulatora należy ponownie zaprogramować funkcję automatyki podnośników szyb. Ponadto konieczna jest ponowna regulacja radia i komputera pokładowego. 

    Opel

    Po wymianie uszkodzonego oryginalnego akumulatora na akumulator serwisowy marki Opel system automatycznie wgrywa jego status. Do czasu pełnego rozpoznania nowego akumulatora, przez krótki czas działanie niektórych funkcji może być ograniczone. Ma to na celu ochronę nowego zasobnika energii. Nieoryginalny akumulator nie gwarantuje identycznie wysokiej wydajności. Opisany proces programowania nowego stanu akumulatora jest konieczny we wszystkich modelach od roku produkcji 2011.

    Peugeot

    Wniosek Banner: Rejestracja nie jest wymagana, ale zalecana, ponadto zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych po wymianie akumulatora.

    Porsche

    Programowanie jest niezbędne we wszystkich modelach Porsche, w przeciwnym razie działanie systemu start/stop nie będzie możliwe. Jeśli nie zostanie przeprowadzone programowanie lub zamontowany zostanie akumulator zastępczy od niezależnego producenta z rynku wtórnego może dojść do ograniczeń funkcjonalności i zwiększonego zużycia akumulatora z powodu nieprawidłowo działających stopni odłączenia. 

    Wniosek Banner: Rejestracja jest wymagana, funkcja start/stop nie działa bez przeprowadzenia rejestracji nowego akumulatora, po wymianie akumulatora zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych. 

    Renault

    W obecnych modelach pojazdów proces programowania nie jest konieczny. 

    Wniosek Banner: Rejestracja nie jest wymagana, jednak po wymianie akumulatora zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych. 

    Seat

    W modelach z systemem start/stop (Ecomotive), sterownik monitorujący stan akumulatora należy zresetować za pomocą urządzenia diagnostycznego. Instalacja oryginalnego akumulatora lub oryginalnego akumulatora z oferty części zamiennych i kodowanie BEM. Jeśli nie zostanie przeprowadzone programowanie lub zamontowany zostanie akumulator zastępczy od niezależnego producenta z rynku wtórnego może dojść do ograniczeń funkcjonalności i zwiększonego zużycia akumulatora z powodu nieprawidłowo działających stopni odłączenia. 

    Wniosek Banner: Zalecana rejestracja, wymagany kod BEM, bez rejestracji możliwe początkowo ograniczenia funkcji zwiększających komfort. 

    Skoda

    W modelach z systemem start/stop (GreenLine), sterownik monitorujący stan akumulatora należy zresetować za pomocą urządzenia diagnostycznego. Instalacja oryginalnego akumulatora lub oryginalnego akumulatora z oferty części zamiennych i kodowanie BEM. Jeśli nie zostanie przeprowadzone programowanie lub zamontowany zostanie akumulator zastępczy od niezależnego producenta z rynku wtórnego może dojść do ograniczeń funkcjonalności i zwiększonego zużycia akumulatora z powodu nieprawidłowo działających stopni odłączenia. 

    Suzuki

    Toyota (Lexus)

    Nowego akumulatora nie trzeba programować w większości obecnych modeli samochodów. 

    Wniosek Banner: Rejestracja nie jest wymagana, jednak po wymianie akumulatora zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych. 

    Volvo

    Programowanie nie jest wymagane, ale samochód musi być dostosowany do nowego akumulatora. Wynika to z faktu, że nowy akumulator zapewnia nieco inne napięcie niż stary akumulator. Menedżer bilansu ładowania pojazdu musi zostać koniecznie zresetowany, aby samochód mógł optymalnie dostosować się do nowego akumulatora i jego właściwości. Ponadto może być konieczna ponowna inicjalizacja elektrycznych podnośników szyb i ewentualnie szyberdachu, jeśli pojazd jest w takowy wyposażony. Konieczne może być ponowne zainicjowanie niektórych elektrycznych urządzeń pomocniczych.

    VW

    W pojazdach z system zarządzania energią akumulatora (BEM), to jest we wszystkich modelach z technologią start/stop (BlueMotion), programowanie nowego akumulatora jest istotne. Instalacja oryginalnego akumulatora lub oryginalnego akumulatora z oferty części zamiennych i kodowanie BEM. Jeśli nie zostanie przeprowadzone programowanie lub zamontowany zostanie akumulator zastępczy od niezależnego producenta z rynku wtórnego może dojść do ograniczeń funkcjonalności i zwiększonego zużycia akumulatora z powodu nieprawidłowo działających stopni odłączenia. 

    © Volkswagen Group

    Po wymianie akumulatora bez użycia urządzenia Banner Battery Service Tool BBST i bez Memory Saver

    Jeśli wymiana akumulatora, wbrew naszym zaleceniom, odbyła się bez użycia urządzenia Banner Battery Service Tool BBST i bez Memory Saver elektryczne lub elektroniczne urządzenia pomocnicze w nowoczesnych pojazdach można ponownie zainicjować w następujący sposób! Wgrywanie jest zasadniczo stosunkowo proste i często szczegółowo opisane w instrukcji pojazdu. Oto nasze zalecenia dotyczące niektórych przypadków testowych w praktyce. W opisany poniżej lub podobny sposób można rozwiązać następujące problemy´:

    Elektryczne podnośniki szyb: Zapłon WŁĄCZONY (tzn. lampki kontrolne w zestawie wskaźników zaświecone), silnik WYŁĄCZONY! Po stronie kierowcy należy całkowicie opuścić okno, a następnie zamknąć je całkowicie ponownie i przytrzymać przycisk przez około 2 sekundy po zamknięciu. Inicjalizacji tej należy również dokonać po wymianie bezpiecznika lub po odłączeniu wtyczki przełącznika elektrycznego podnośnika szyb (na przykład, zdejmowanie paneli drzwiowych bez odłączania akumulatora). Mimo, że brak takiego zalecenia w instrukcji, jednak nadal zaleca się powtórzenie tej procedury dla wszystkich innych okien.

    Czujnik kąta skrętu kierownicy: Pokrywa silnika musi być zamknięta, WŁĄCZYĆ zapłon, ZAPALIĆ silnik, przekręcić kierownicę w lewo tak daleko, JAK to możliwe, obrócić kierownicę w prawo do oporu, przekręcić kierownicę z powrotem do położenia środkowego, WYŁĄCZYĆ silnik. Czujnik kąta skrętu został tym samym skonfigurowany.

    Układ kontroli ciśnienia w oponach: Zapłon WŁĄCZONY, nacisnąć i przytrzymać przycisk „SET” układu kontroli ciśnienia w oponach, aż lampka ostrzegawcza ciśnienia w oponach zamiga 1-2 razy i rozlegnie się sygnał dźwiękowy. Układ kontroli ciśnienia w oponach jest gotowy do wgrania. Wgrywanie kończy się, gdy pojazd znajduje się w ruchu przez około 20 minut.

    Szyberdach: Zapłon WŁĄCZONY, nacisnąć przycisk „Podnoszenie szyberdachu”, aż szyberdach zostanie całkowicie podniesiony, a po około 2-3 sekundach nacisnąć „Opuścić / zamknąć szyberdach“.

    System start/stop: Nacisnąć przycisk Start-Stop i przytrzymać go, aż rozlegnie się sygnał dźwiękowy, a następnie nacisnąć i przytrzymać przycisk uruchamiania silnika i start/stop. Rozlegnie się sygnał dźwiękowy, a kilka sekund później przycisk start/stop zaświeci się na zielono. System start/stop został tym samym skonfigurowany!

    Uwaga: Jeśli akumulator ma niski poziom naładowania, przycisk start/stop może po krótkim czasie zmienić kolor na czerwony. W takim przypadku należy koniecznie naładować akumulator. (Patrz Wskazówki i porady dotyczące akumulatora: Ładowanie w pojeździe)

    W przypadku starego i zużytego akumulatora pozostaje tylko wymiana, gdy próby ładowania nie odnoszą rezultatu, kiedy przycisk start/stop wciąż świeci się na czerwono lub miga.

    Opcjonalnie: Jeżeli źródłem problemów jest niefabrycznie zamontowana kamera cofania (metodą zrób to sam), zainicjuj ją za pomocą menu radioodtwarzacza, dokładnie tak, JAK opisano w instrukcji obsługi kamery. W przypadku testowym należało wykonać następujące czynności: przycisk „VOL PUSH POWER” i „SEEK >> |” nacisnąć jednocześnie na urządzeniu, wpisać kod „92” w menu diagnostycznym i potwierdzić przyciskiem „ENTER”. Następnie wrócić do „VOL PUSH POWER”.

    PS: W przypadku modeli samochodów z oryginalnie zamontowaną kamerą przeprowadzanie wyżej opisanych czynności nie jest konieczne.

    Także system audio oraz nawigacyjny często nie wymagają programowania.

    Odłączenie akumulatora zwykle nie ma także wpływu na działanie systemu „Keyless Go & Entry”. 

    JAK zachowuje się niefabryczny autoalarm lub niefabryczne ogrzewanie postojowe, wyjaśnimy w odpowiednim czasie po samodzielnym wypróbowaniu i będziemy aktualizować na bieżąco te informacje specjalnie dla Ciebie.

    To może Cię również zainteresować

    W przypadku wózków widłowych elektrycznych bardzo ważne jest, aby nie dopuszczać do sytuacji całkowitego rozładowania akumulatora przy jego wymianie. Przeciwdziałanie całkowitemu rozładowaniu baterii utrzymuje akumulatory w dobrym stanie, a także sprawia, że jej użytkowanie jest możliwe przez dłuższy czas. Nie bez znaczenia są też warunki, w jakich przechowywane są baterie, najbardziej optymalne dla nich są chłodne i suche miejsca.

    Rys. 1. Wózek widłowy z napędem elektrycznym.

    W celu zapewnienia najwyższej efektywności działania elektrycznego wózka widłowego oraz unikania przestojów w jego pracy, czynnością niezwykle istotną oraz niezbędną jest sprawna wymiana baterii. Poniżej przedstawiamy najważniejsze kwestie związane z tą czynnością. pl/files/atms/g15665509484. png" alt="" width="640" height="640"/>

    Rys. 2. Wskaźnik naładowania baterii

    Jeszcze niedawno, kiedy na rynku dominowały starsze modele wózków zasilanych energią elektryczną, wymiana baterii była czynnością czasochłonną i wymagającą zaangażowania dodatkowego wózka. Aby usprawnić ten proces i wyeliminować zbędne czynności, zastosowano zmiany w budowie nowoczesnych wózków elektrycznych i znacznie usprawniono proces wymiany baterii.

    Dlatego obecnie stosowanym rozwiązaniem w wymianie baterii jest tzw. system rolkowy, na który składają się specjalne rolki umieszczone w podłodze przedziału baterii w wózku oraz stół rolkowy podwójny lub stół transferowy pojedynczy. W zależności od tego, jaką ilością miejsca dysponujemy na naszej przestrzeni magazynowej, a także od specyfiki ładowania danego typu baterii, stosuje się dwa rozwiązania – podwójne stacjonarne stoły rolkowe lub stoły transferowe pojedyncze.

    W przypadku zastosowania podwójnych stołów stacjonarnych, ich wykorzystanie wymaga dojechania do nich wózkiem wymagającym wymiany baterii, ponieważ są umieszczone w jednym konkretnym punkcie w magazynie. Mobilnym rozwiązaniem są natomiast stoły transferowe pojedyncze, które transportowane są na dowolnych wózkach paletowych, za pomocą których mogą dojechać do dowolnego miejsca, w którym znajduje się wózek wymagający wymiany baterii. pl/files/atms/g15665509925. jpg" alt="" width="329" height="234"/>

    Rys. 3. Akumulator litowy stosowany w wózkach widłowych

    W przypadku stosowania wózków z wymiennymi akumulatorami, ważne jest utrzymywanie baterii w dobrym stanie. Aby zachować jak najdłuższą żywotność baterii, należy pamiętać o regularnym wykonywaniu czynności, sprawiających, że baterie będą służyć długo i niezawodnie. Do działań prewencyjnych należą:

    - uzupełnienie elektrolitu wodą destylowaną raz w tygodniu,

    - odsiarczanie co 3-5 lat,

    - bezwzględne przestrzeganie standardów bezpieczeństwa, polegające przede wszystkim na samodzielnych naprawach oraz pracach konserwatorskich.

    Źródła:

    [1] https://logistyczny. com/biblioteka/w-magazynie/item/329-wymien-baterie

    [2] http://nowywyszkowiak. html

    [3] https://www. pl/

    Jeżeli stara bateria kuchenna jest zużyta lub cieknie, albo znudziła się nam, można ją w prosty sposób samodzielnie wymienić na nową.

    1. Odcięcie dopływu wody

      Najpierw należy odciąć dopływ wody zamykając główny zawór wodny. Zwykle znajduje się on tuż przed wodomierzem.
      Następnie należy otworzyć baterie i poczekać, aż przestanie z nich ciec woda.
      Przed przystąpieniem do poluzowania wężyków lub złączek, dobrze jest pod rurami rozłożyć ścierkę, gdyż prawdopodobnie wycieknie jeszcze trochę wody.
      Jeżeli na rurach przed baterią zamontowano jeden lub kilka zaworów odcinających, wystarczy je zamknąć przed przystąpieniem do pracy.

    2. Poluzowanie połączeń

      Są możliwe dwa rozwiązania:
      1 Obie rury zasilające zakończono łącznikiem zaciskowym
      2 Na rurach pod zlewozmywakiem znajdują się dwa zawory odcinające
      W obu przypadkach połączenia należy poluzować i rozkręcić za pomocą klucza nastawnego.

    3. Odkręcenie baterii

      Cylindryczny trzon u podstawy baterii kuchennej zaopatrzony jest w gwint zewnętrzny. Wystaje on przez otwór w zlewozmywaku lub blacie kuchennym i jest mocowany za pomocą nakrętki, podkładki i płytki ustalającej. Nakrętkę wystarczy poluzować za pomocą klucza nastawnego. Zwykle można ją już dalej odkręcić ręką. Po wykonaniu tych czynności starą baterię można wyciągnąć od góry.

    4. Zamocowanie nowej baterii

      Cylindryczny trzon nowej baterii będzie również wyposażony w gwint zewnętrzny, podobnie jak w przypadku starej. Trzon baterii należy przepchnąć przez otwór w zlewozmywaku lub blacie kuchennym, nasunąć płytkę ustalającą i podkładkę, przykręcić nakrętkę i dokręcić ją kluczem nastawnym lub szczypcami do pomp wodnych. Sprawdzić, czy bateria jest zwrócona we właściwym kierunku. W przypadku montażu nowego zlewozmywaka ze stali nierdzewnej lub blatu kuchennego z kompozytu, konieczne będzie wywiercenie otworu o właściwej średnicy, aby zamocować trzon baterii. W tym celu należy użyć odpowiedniego rodzaju otwornicy przeznaczonego do wiercenia w materiale, z którego wykonano zlewozmywak lub blat.

    5. Wodne rury zasilające

      Wewnątrz trzonu baterii znajdują się dwie rurki do podłączenia ciepłej i zimnej wody. Wykonane są one z miękkiego, elastycznego materiału i mają średnicę 10 mm. Można je wyginać ręką, aby ustawić je we właściwej pozycji, a w razie potrzeby można je dociąć na wymaganą długość przy użyciu obcinaka do rur.
      Wspomniane rurki zasilające należy podłączyć do końcówek rur wychodzących ze ściany za pomocą łączników zaciskowych. Rura z ciepłą wodą zwykle znajduje się z lewej strony. Dostępny jest szeroki asortyment łączników zaciskowych do różnych zastosowań.

    6. Elastyczne wężyki zasilające

      Elastyczne wężyki zasilające znajdują się zwykle w zestawie z nową baterią. Można je również nabyć oddzielnie. Dostępne są różne długości. Oplot ze stali nierdzewnej chroni giętką rurkę wykonaną z gumy syntetycznej. Końcówki wężyków zaopatrzone są w nakrętki połączeniowe gwarantujące wodoszczelne połączenie. Oferowane wężyki elastyczne występują w różnych średnicach i mogą być zakończone rozmaitymi rodzajami złączek.

    7. Otwarcie głównego zaworu wodnego i kontrola pod kątem nieszczelności

      Po zamocowaniu baterii i dokręceniu złączek można otworzyć główny zawór wodny. Przed odłożeniem narzędzi trzeba jeszcze sprawdzić, czy nie ma wycieków.

    Ocena

    Oceń tę instrukcję krok po kroku.

    Montaż lub wymiana baterii kuchennej

    • 5

    • 4

    • 3

    • 2

    • 1

    Potrzebne narzędzia

    • klucz nastawny
    • szczypce do pomp wodnych
    • ścierka
    • łączniki zaciskowe
    • obcinak do rur

    Porada!

    Podczas montażu nowej baterii kuchennej należy uważać, aby do rur zasilających nie dostały się zabrudzenia, które mogłyby zanieczyścić wodę pitną.

    Procedura wymiany baterii Bosch Hbl6ei231

    Bezpośredni link do pobrania Procedura wymiany baterii Bosch Hbl6ei231

    Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

    Ostatnia aktualizacja Procedura wymiany baterii Bosch Hbl6ei231